Menu
Licznik odwiedzin: 8992614
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Inspektora w Wydziale Koordynacji Ekonomii Społecznej Charakter stanowiska: inspektor ds. ekonomii społecznej w zakresie reintegracji
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza nabór na stanowisko Inspektora w Wydziale Koordynacji Ekonomii Społecznej Charakter stanowiska: inspektor ds. ekonomii społecznej w zakresie reintegracji.
1. Stanowisko finansowane z projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 7 - Równowaga Społeczna, Działanie 7.6 Wsparcie dla OWES i ROPS we wzmacnianiu sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.6.2 Koordynacja ekonomii społecznej – ROPS.
Zatrudnienie nastąpi w momencie zaakceptowania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania 7.6.2.
2 . Wymiar czasu pracy: pełny etat,
3. Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:
a) warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:
1) posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) posiadanie nieposzlakowanej opinii.
b) Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe magisterskie o profilu: nauki - społeczne, humanistyczne, ekonomiczne, w tym zarządzanie i marketing, prawo, administracja,
- co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe,
- stosowanie wiedzy z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,
- stosowanie wiedzy z zakresu ekonomii społecznej,
- umiejętność raportowania i wnioskowania,
- umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych (spotkań, zebrań, szkoleń),
- umiejętność analizy zebranych informacji oraz wnioskowania,
- innowacyjność,
- zaangażowanie,
- dobra umiejętność organizacji pracy własnej,
- umiejętność samodzielnego sporządzania pism urzędowych,
- dobra znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
- umiejętność obsługi pakietu MS Office,
- wysoki poziom kultury osobistej oraz umiejętności komunikacyjnych
c) Wymagania dodatkowe (pożądane):
- praktyczna znajomość problematyki ekonomii społecznej i/lub wspierania przedsiębiorczości (doświadczenie zawodowe i/lub odbyte szkolenia),
- ukończone kursy lub szkolenia z zakresu przygotowywania wniosków projektowych, opracowywania technicznej dokumentacji projektu i zadań,
- znajomość założeń Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020,
- znajomość regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego,
- znajomość dokumentów programowych dot. ekonomii społecznej,
- umiejętność analizowania dokumentów źródłowych i sporządzania opracowań, publikacji merytorycznych,
- dobra znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
- mile widziane prawo jazdy,
- doświadczenie zawodowe w realizacji projektów EFS.
4. Szczegółowe zadania na stanowisku:
Zakres wykonywanych zadań:
- organizacja procesu sieci kooperacji podmiotów ekonomii społecznej (PES) o charakterze reintegracyjnym, m.in. spotkań, itp.
- inicjowanie współpracy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, instytucji rynku pracy, szkół, uczelni, przedsiębiorstw, PES-ów, Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES), w celu zapewnienia ciągłości procesu reintegracyjnego,
- koordynacja działań sieci PES reintegracyjnych,
- realizacja prac nad wdrożeniem certyfikacji, standardów PES reintegracyjnych,
- podejmowanie działań ukierunkowanych na tworzenie regionalnych sieci podmiotów ekonomii społecznej (klastry, franczyzy)
- inicjowanie działań podmiotów ES poprzez tworzenie systemu konsultacji i doradztwa,
- inicjowanie współpracy jednostek systemu pomocy społecznej, podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym (centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, zakładów aktywizacji zawodowej, Warsztatów terapii zajęciowej ) OWES dla zwiększenia synergii działań podejmowanych przez te podmioty w procesie aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym,
- tworzenie mini-analiz tematycznych,
- konsultowanie dokumentów strategicznych w zakresie ekonomii społecznej,
- organizacja pracy grupy roboczej Regionalnego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej ds. współpracy z PES- ami,
- sporządzanie rekomendacji i zaleceń z przeprowadzonych działań dot. PES-ów o charakterze reintegracyjnym,
- upowszechnianie wyników działań w ww .zakresie,
- przygotowywanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji powierzonych
- zadań,
- przygotowywanie przedmiotów zamówienia dot. zajmowanego stanowiska pracy oraz prowadzenie procedur udzielania zamówień do 30 tys. euro, zgodnie z regulaminem ROPS w Zielonej Górze,
- inne czynności administracyjne i merytoryczne zlecone przez bezpośredniego przełożonego.
W dniu ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%
5. Warunki pracy:
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
6. Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
1) CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.)”,
2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
4) kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
5) kopia prawa jazdy,
6) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
7) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
8) kopie dokumentu potwierdzającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – w przypadku osób, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.),
9) kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe, kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych
Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 22 lutego 2016 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko – Inspektor w Wydziale Koordynacji Ekonomii Społecznej
Charakter stanowiska: Inspektor ds. ekonomii społecznej w zakresie reintegracji
- osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodku Polityki Społecznej w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30
- lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
Al. Niepodległości 36
65-042 Zielona Góra
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru. Zastrzegam sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.
W sprawie naboru, informacji udziela telefonicznie p . Barbara Redmer pod nr tel.68 32 31 883.