Top menu

Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędowe

Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Zielonej Górze

Stanowisko: Główny Specjalista  w projekcie „ Efekt synergii – koordynacja lubuskiego włączenia społecznego”

1.  Charakter stanowiska: specjalista ds. badań , analiz i szkoleń

Stanowisko finansowane z projektu Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, w ramach typu projektów pn. Działania ROPS w zakresie usług społecznych, pomocy społecznej, ES i aktywnej integracji, służące włączeniu społecznemu, realizowane na poziomie wojewódzkim.

2.  Wymiar czasu pracy: 1/1 ETAT

3.  Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:

a) warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:

1)  posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2)  posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

3)  posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4)  brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5)  posiadanie nieposzlakowanej opinii.

b) w ymagania niezbędne :

  • wykształcenie wyższe, kierunek – socjologia,
  • co najmniej 2 letnie doświadczenie związane z realizacją projektu (udokumentowane poprzez np. referencje, świadectwa pracy, zakresy czynności)
  • stosowanie wiedzy z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,
  • stosowanie wiedzy z zakresu polityki społecznej (m.in. ekonomii społecznej, aktywnej integracji, usług społecznych, rodziny i pieczy zastępczej),
  • umiejętność raportowania i wnioskowania,
  • umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych(spotkań, zebrań, szkoleń),
  • umiejętność analizy zebranych informacji oraz wnioskowania,
  • innowacyjność,
  • zaangażowanie,
  • dobra umiejętność organizacji pracy własnej,
  • umiejętność samodzielnego sporządzania pism urzędowych,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office,
  • wysoki poziom kultury osobistej oraz umiejętności komunikacyjnych.

c) wymagania dodatkowe   (pożądane):

  • praktyczna znajomość problematyki z obszaru włączenia społecznego (doświadczenie zawodowe i/lub odbyte szkolenia),
  • doświadczenie zawodowe związane z realizacją projektów i prowadzeniem badań społecznych, szkoleń (udokumentowane poprzez np. referencje, świadectwa pracy, zakresy czynności),
  • znajomość zasad realizacji programów finansowanych ze środków UE,
  • znajomość dokumentów programowych dot. polityki społecznej,
  • znajomość socjologicznych metod i technik badawczych, umiejętność analizy i interpretacji danych,
  • znajomość obsługi programów komputerowych do analizy danych,
  • umiejętność współdziałania w zespole zadaniowym
  • umiejętność analizowania  dokumentów źródłowych i sporządzania opracowań, publikacji merytorycznych,
  • komunikatywna znajomość języka obcego – preferowany język angielski,
  • mile widziane prawo jazdy. 

4.  Szczegółowe zadania na stanowisku:

Zakres wykonywanych zadań:

  • inicjowanie projektów badawczych i analiz o tematyce społecznej,
  • realizacja badań i analiz/organizowanie procesu badawczego,
  • opracowanie i/lub publikacja raportów z badań,
  • gromadzenie danych i ich analiza,
  • zarządzanie gromadzonymi informacjami,
  • współpraca z podmiotami biorącymi udział w realizacji projektu oraz zespołem projektowym,
  • udział w promocji realizowanych badań i analiz,
  • współpraca z podmiotami biorącymi udział w realizacji projektu oraz zespołem projektowym,
  • prowadzenie dokumentacji realizowanych działań,
  • stałe diagnozowanie  potrzeb szkoleniowych wśród kadry w województwie w odniesieniu do kierunków polityki społecznej oraz kierunku rozwoju usług społecznych celem uspójnienia polityki włączenia społecznego realizowanego w regionie, rekrutacja uczestników,
  • dostarczanie bieżących informacji nt. projektu pracownikom instytucji pomocy i integracji podmiotów świadczących usługi społeczne, a także podmiotów organizujących system wspierania rodziny, pieczy zastępczej i adopcji oraz jego otoczenia,
  • opracowywanie wymagań merytorycznych i doświadczenia wobec szkoleniowców angażowanych do realizacji szkoleń;
  • monitoring realizowanych szkoleń w miejscu ich realizacji,
  • opracowywanie testów/innych narzędzi badawczych do weryfikacji nabytych kompetencji uczestników projektu,
  • dbanie o wysoką jakość realizowanych szkoleń,
  • koordynacja i nadzór nad prawidłową realizacją umów z firmami szkoleniowymi,
  • koordynacja (odbiór) sprawozdań po przeprowadzonych szkoleniach (wyniki ankiet ewaluacyjnych uczestników oraz ocena pracy trenerów),
  • przygotowywanie wniosków o płatność w zakresie merytorycznym.

W dniu ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%

5.  Warunki pracy:

Praca przy komputerze.

6.  Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

1)  CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 poz.1781, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2022, poz.530 z późn. zm.)”,

2)  oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,  

3)  oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

4)  kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,

5)  kopia prawa jazdy( jeśli dotyczy),

6)  kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),

7)  oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,

8)  kopie dokumentu potwierdzającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – w przypadku osób, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2022, poz.530 z późn. zm.),

9)  kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe, kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych

Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem. 

7.  Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w terminie do dnia 19 czerwca 2023 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko –   Główny Specjalista w projekcie „ Efekt synergii – koordynacja lubuskiego włączenia społecznego”

Charakter stanowiska: : specjalista  ds. badań , analiz i szkoleń, 1/1 ETAT

  - osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodku Polityki Społecznej w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30

- lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej

Al. Niepodległości 36

65-042 Zielona Góra

Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru. Zastrzegam sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

W sprawie naboru, informacji udziela  telefonicznie p . Barbara Redmer pod nr tel.68 32 31 883.

Grudzień
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Multimedia