Top menu

Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze

Dyrektor  Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej  w Zielonej Górze ogłasza   nabór kandydatów  na wolne stanowisko urzędnicze 

1.  Stanowisko: Inspektor w Wydziale Koordynacji Ekonomii Społecznej – zastępstwo stanowiska ds. ekonomii społecznej  w zakresie reintegracji

Charakter stanowiska: zastępstwo inspektora    ds. ekonomii społecznej  w zakresie reintegracji    

Stanowisko finansowane z projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Oś priorytetowa 7 - Równowaga Społeczna, Działanie 7.6 Wsparcie dla OWES i ROPS we wzmacnianiu sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.6.2 Koordynacja ekonomii społecznej – ROPS.

2.  Wymiar czasu pracy: 1 pełny etat na zastępstwo,

3.  Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:

a) Warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:

1) posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5) posiadanie nieposzlakowanej opinii.

b) Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe magisterskie o profilu: nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne, w tym zarządzanie i marketing, prawo, administracja,
  • co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe,
  • stosowanie wiedzy z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,
  • stosowanie wiedzy z zakresu ekonomii społecznej,
  • umiejętność raportowania i wnioskowania,
  • umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych (spotkań, zebrań, szkoleń),
  • umiejętność analizy zebranych informacji oraz wnioskowania,
  • innowacyjność,
  • zaangażowanie,
  • dobra umiejętność organizacji pracy własnej,
  • umiejętność samodzielnego sporządzania pism urzędowych,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office,
  • wysoki poziom kultury osobistej oraz umiejętności komunikacyjnych

 

c) Wymagania dodatkowe (pożądane):

  • co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w podmiotach reintegracyjnych,
  • praktyczna znajomość problematyki ekonomii społecznej i/lub wspierania przedsiębiorczości (doświadczenie zawodowe i/lub odbyte szkolenia),
  • ukończone kursy lub szkolenia z zakresu przygotowywania wniosków projektowych, opracowywania technicznej dokumentacji projektu i zadań,
  • znajomość założeń Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020,
  • znajomość regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem samorządu terytorialnego,
  • znajomość dokumentów programowych dot. ekonomii społecznej,
  • umiejętność analizowania  dokumentów źródłowych i sporządzania opracowań, publikacji merytorycznych,
  • znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
  • mile widziane prawo jazdy,
  • doświadczenie zawodowe w realizacji projektów EFS.

4.  Szczegółowe zadania na stanowisku:

Zakres wykonywanych zadań:

  • organizacja procesu sieci kooperacji podmiotów ekonomii społecznej (PES) o charakterze reintegracyjnym, m.in. spotkań, itp.
  • inicjowanie współpracy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, instytucji rynku pracy, szkół, uczelni, przedsiębiorstw, PES-ów, Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES), w celu zapewnienia ciągłości procesu reintegracyjnego,
  • koordynacja działań sieci PES reintegracyjnych,
  • doradztwo dla PES reintegracyjnych,
  • realizacja prac nad wdrożeniem certyfikacji, standardów PES reintegracyjnych,
  • podejmowanie działań ukierunkowanych na tworzenie regionalnych sieci podmiotów ekonomii społecznej (klastry, franczyzy)
  • inicjowanie działań podmiotów ES poprzez tworzenie systemu konsultacji i doradztwa,
  • inicjowanie współpracy jednostek systemu pomocy społecznej, podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym (centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, zakładów aktywizacji zawodowej, warsztatów terapii zajęciowej) OWES dla zwiększenia synergii działań podejmowanych przez te podmioty w procesie aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym,
  • tworzenie mini-analiz tematycznych,
  • konsultowanie dokumentów strategicznych w zakresie ekonomii społecznej,
  • organizacja pracy grupy roboczej Regionalnego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej ds. współpracy z PES- ami,
  • sporządzanie rekomendacji i zaleceń z przeprowadzonych działań dot. PES-ów o charakterze reintegracyjnym,
  • upowszechnianie wyników działań w ww .zakresie,
  • przygotowywanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji powierzonych zadań,
  • przygotowywanie przedmiotów zamówienia dot. zajmowanego stanowiska pracy oraz prowadzenie procedur udzielania zamówień do 30 tys. euro, zgodnie z regulaminem ROPS w Zielonej Górze,
  • inne czynności administracyjne i merytoryczne zlecone przez bezpośredniego przełożonego.

W dniu ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%

5.  Warunki pracy:

Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

6.  Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

1) CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.)

2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,  

3) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,

4) kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,

5) kopia prawa jazdy,

6) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),

7) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,

8) kopie dokumentu potwierdzającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – w przypadku osób, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.)

9) kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe, kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach, jednoznacznie potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych

Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem. 

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w terminie do dnia 25 stycznia 2019 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na zastępstwo na stanowisko – Inspektor w Wydziale Koordynacji Ekonomii Społecznej

Charakter stanowiska: zastępstwo i nspektora  ds. ekonomii społecznej  w zakresie reintegracji

  - osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodku Polityki Społecznej w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30

 - lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):

  Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej

Al. Niepodległości 36

65-042 Zielona Góra

Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru. Zastrzegam sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

W sprawie naboru, informacji udziela  telefonicznie p . Agnieszka Krzaczkowska pod nr tel.68 32 31 927.

Listopad
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Multimedia