Menu
Licznik odwiedzin: 8897877
Nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze: Kierownika Ośrodka Adopcyjnego w Zielonej Górze
Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Kierownika Ośrodka Adopcyjnego w Zielonej Górze.
1. Wymiar czasu pracy: pełny etat
2. Rodzaj umowy: umowa o pracę
3. Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:
a) warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) posiadanie wykształcenia wyższego,
5) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) posiadanie nieposzlakowanej opinii.
b) wymagania niezbędne określone w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej:
1) posiadanie tytułu zawodowego magistra na kierunku psychologia, socjologia, pedagogika, nauki o rodzinie lub prawo;
2) posiadanie co najmniej 3-letniego stażu pracy w instytucji zajmującej się pracą z dziećmi lub rodziną;
3) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
4) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
5) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
c) wymagania dodatkowe:
1) prawo jazdy kat. B.
2) dobra znajomość obsługi pakietów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu,
3) umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, wysoka kultura osobista, kreatywność, systematyczność.
4. Szczegółowe zadania na stanowisku:
Nadzór merytoryczny nad wykonywaniem zadań:
1) kwalifikacja dzieci zgłoszonych do przysposobienia oraz sporządzania dla dziecka zakwalifikowanego do przysposobienia diagnozy psychologicznej i pedagogicznej oraz gromadzenia aktualnych informacji o stanie zdrowia dziecka;
2) promowanie idei adopcji, w tym poszukiwanie kandydatów do przysposobienia dziecka;
3) dobór rodziny przysposabiającej właściwej ze względu na potrzeby dziecka;
4) współpraca z sądem opiekuńczym, polegająca w szczególności na powiadamianiu o okolicznościach uzasadniających wszczęcie z urzędu postępowania opiekuńczego;
5) udzielanie pomocy w przygotowaniu wniosków o przysposobienie i zgromadzeniu niezbędnych dokumentów;
6) gromadzenie i aktualizowania informacji o dzieciach, które mogą być przysposobione;
7) przeprowadzanie badań pedagogicznych i psychologicznych kandydatów do przysposobienia dziecka;
8) przeprowadzanie analizy sytuacji osobistej, zdrowotnej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej kandydatów do przysposobienia dziecka, zwanej dalej „wywiadem adopcyjnym”;
9) prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej dla kandydatów do przysposobienia dziecka;
10) wsparcie psychologiczno-pedagogiczne kandydatów do przysposobienia dziecka oraz osób, które przysposobiły dziecko;
11) dokonywanie wstępnej oceny kandydatów do przysposobienia dziecka;
12) organizowanie szkoleń dla kandydatów do przysposobienia dziecka oraz wydawanie świadectw ukończenia szkolenia dla kandydatów do przysposobienia dziecka;
13) sporządzanie opinii kwalifikacyjnej w sprawach dotyczących umieszczania dzieci w rodzinie przysposabiającej;
14) prowadzenie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka oraz wydawanie świadectw ukończenia tych szkoleń;
15) prowadzenie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego oraz wydawanie świadectw ukończenia tych szkoleń;
16) zapewnienie pomocy psychologicznej kobietom w ciąży oraz pacjentkom oddziałów ginekologiczno-położniczych, które sygnalizują zamiar pozostawienia dziecka bezpośrednio po urodzeniu;
17) udział w zespołach do spraw okresowej oceny sytuacji dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej;
18) prowadzenie dokumentacji z zakresu wykonywanych zadań.
5. Warunki pracy:
Praca na stanowisku kierownika Ośrodka Adopcyjnego w Zielonej Górze wiąże się z wyjazdami w teren.
6. Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
1) CV - Curriculum Vitae – musi być opatrzone podpisanym oświadczeniem kandydata: "wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) oraz ustawą z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.)",
2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
3) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
4) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
”
(w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia
o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
5) oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest w stosunku do niego zawieszona ani ograniczona;
6) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
7) kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
8) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
9) kopie dokumentu potwierdzającego orzeczenie o stopniu niepełnosprawności – w przypadku osób, które zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016r. poz. 902 z późn. zm. ),
10) kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.
Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 12 października 2017 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem ”nabór na stanowisko kierownika Ośrodka Adopcyjnego w Zielonej Górze ”.
a) osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30
b) lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 36
65-042 Zielona Góra
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Z kandydatami, którzy spełnią wymogi formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Wybrany kandydat – przed podpisaniem z nim umowy o pracę, zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
W sprawie naboru, informacji udziela telefonicznie Jakub Piosik pod nr tel. 68/ 32 31 880.