Menu
Licznik odwiedzin: 8877376
Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Kierownik Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych
1. Wymiar czasu pracy: pełny etat
2. Rodzaj umowy: umowa o pracę
3. Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:
a) warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) posiadanie wykształcenia wyższego,
5) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) posiadanie nieposzlakowanej opinii.
b) wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe,
2) co najmniej 5 letni staż pracy,
3) znajomość metod realizacji badań i analiz społecznych,
4) wiedza z zakresu struktury województwa lubuskiego,
5) wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych,
6) zaangażowanie w wykonywaną pracę,
7) umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych, spotkań lub zebrań,
8) stosowanie wiedzy z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,
9) umiejętność obsługi programów komputerowych,
10) umiejętność organizacji pracy własnej,
11) umiejętność raportowania i wnioskowania,
12) prawo jazdy kategorii B oraz posiadanie pojazdu,
13) znajomość tematyki i zakresu zadań przewidzianych do realizacji przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze
14) znajomość przepisów:
a. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1076 z późn. zm.),
b. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.913 z poźn. zm.),
c. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1260 z późn. zm.),
d. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z poźn. zm.),
e. ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz.2077 z poźn. zm.),
f. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z poźn. zm.),
g. ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.),
oraz aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
c) wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe w obszarze wsparcia osób z niepełnosprawnością,
2) umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu.
4. Szczegółowe zadania na stanowisku:
Kierowanie pracami Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych w zakresie:
1. Realizacji zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tj.:
1) dofinansowania robót budowlanych, dotyczących obiektów służących rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych w tym m.in.: analizowanie pod względem formalnym i merytorycznym wniosków w zakresie inwestycji budowlanych, opracowywanie umów z wnioskodawcami, przygotowanie dokumentów na Zarząd i Sejmik Województwa Lubuskiego, udział w kontrolach zasadności złożonych wniosków oraz dofinansowanych inwestycji, prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją dofinansowania robót budowlanych dotyczących obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych, rozliczanie zakończonych inwestycji, kontrole dofinansowanych inwestycji budowlanych służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych,
2) tworzenia i działania zakładów aktywności zawodowej,
3) zlecania fundacjom i organizacjom pozarządowym zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.
2. Rozliczania udzielonych jednorazowych pożyczek w celu ochrony istniejących w zakładzie pracy chronionej miejsc pracy osób niepełnosprawnych.
3. Opiniowania wniosków o wpis do rejestru ośrodków uprawnionych do organizowania turnusów rehabilitacyjnych.
4. Prowadzenia spraw związanych z powołaniem, funkcjonowaniem i obsługą Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
5. Przygotowania dla Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych sprawozdań o prowadzonej przez samorząd województwa działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.
6. Realizacji programów celowych.
7. Zlecania fundacjom i organizacjom pozarządowym zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych ze środków budżetu samorządu województwa tj. organizacji otwartych konkursów ofert, tworzenia i rozliczania umów i porozumień, udział w kontrolach fundacji i organizacji pozarządowych, które otrzymały dofinansowanie na realizację zadań.
8. Projektowania budżetu wydziału w oparciu o środki województwa i pomocowe, w zakresie wynikającym z odpowiednich przepisów.
9. Inicjowania działań promocyjnych.
5. W dniu ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
6. Warunki pracy:
Praca wykonywana w siedzibie ROPS w Zielonej Górze, przy komputerze i z dokumentacją oraz w terenie – teren województwa lubuskiego. Wymaga częstego osobistego i telefonicznego kontaktu wewnątrz instytucji i na zewnątrz.
7. Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:
1) CV - Curriculum Vitae – zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
4) oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe ” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).
5) kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,
6) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu),
7) kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych, ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.
8) klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy (załącznik do informacji o naborze).
Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.
8. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w terminie do dnia 05 kwietnia 2019 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem „nabór na stanowisko Kierownika Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych ”
a) osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej
w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30
b) lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej
w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 36
65-042 Zielona Góra
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Oferty niekompletne i niespełniające wymogów oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zakwalifikowani kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata.
Zastrzegam sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.
W sprawie naboru, informacji udziela telefonicznie Renata Mach pod nr tel. 68/ 32 31 880.