Top menu

Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Zielonej Górze ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Kierownik Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych

1.  Wymiar czasu pracy: pełny etat

2.  Rodzaj umowy: umowa o pracę

3.  Zestawienie wymagań stawianych kandydatom:

a) warunki niezbędne określone w ustawie o pracownikach samorządowych tj.:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego,

2) posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku,

3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

4) posiadanie wykształcenia wyższego,

5) brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6) posiadanie nieposzlakowanej opinii.

  b) wymagania niezbędne:

1) wykształcenie wyższe,

2) co najmniej 5 letni staż pracy,

3) znajomość metod realizacji badań i analiz społecznych,

4) wiedza z zakresu struktury województwa lubuskiego,

5) wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych,

6) zaangażowanie w wykonywaną pracę,

7) umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych, spotkań lub zebrań,

8) stosowanie wiedzy z zakresu rozwiązywania problemów społecznych,

9) umiejętność obsługi programów komputerowych,

10) umiejętność organizacji pracy własnej,

11) umiejętność raportowania i wnioskowania,

12) prawo jazdy kategorii B oraz posiadanie pojazdu,

13) znajomość tematyki i zakresu zadań przewidzianych do realizacji przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Zielonej Górze

14)  znajomość przepisów:

a.  ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1076 z późn. zm.), 

b. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz.913 z poźn. zm.),

c. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1260 z późn. zm.),

d. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z poźn. zm.),

e. ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz.2077  z poźn. zm.),

f. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z poźn. zm.),

g. ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.),

oraz aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.

c) wymagania dodatkowe:

1) doświadczenie zawodowe w obszarze wsparcia osób z niepełnosprawnością,

2) umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, wysoka kultura osobista, odpowiedzialność,  staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu.

4. Szczegółowe zadania na stanowisku:

Kierowanie pracami Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych w zakresie:

1. Realizacji zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tj.:

1) dofinansowania robót budowlanych, dotyczących obiektów służących rehabilitacji, w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych w tym m.in.: analizowanie pod względem formalnym i merytorycznym  wniosków w zakresie inwestycji budowlanych, opracowywanie umów z wnioskodawcami, przygotowanie dokumentów na Zarząd i Sejmik Województwa Lubuskiego, udział w kontrolach zasadności złożonych wniosków oraz dofinansowanych inwestycji, prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją dofinansowania robót budowlanych dotyczących obiektów służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych, rozliczanie zakończonych inwestycji, kontrole dofinansowanych inwestycji budowlanych służących rehabilitacji w związku z potrzebami osób niepełnosprawnych,

2) tworzenia i działania zakładów aktywności zawodowej,

3) zlecania fundacjom i organizacjom pozarządowym zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.

2. Rozliczania udzielonych jednorazowych pożyczek w celu ochrony istniejących w zakładzie pracy chronionej miejsc pracy osób niepełnosprawnych.

3. Opiniowania wniosków o wpis do rejestru ośrodków uprawnionych do organizowania turnusów rehabilitacyjnych.

4. Prowadzenia spraw związanych z powołaniem, funkcjonowaniem i obsługą Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.

5. Przygotowania dla Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych sprawozdań o prowadzonej przez samorząd województwa działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.

6. Realizacji programów celowych.

7. Zlecania fundacjom i organizacjom pozarządowym zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych ze środków budżetu samorządu województwa tj. organizacji otwartych konkursów ofert, tworzenia i rozliczania umów i porozumień, udział w kontrolach fundacji i organizacji pozarządowych, które otrzymały dofinansowanie na realizację zadań.

8. Projektowania budżetu wydziału w oparciu o środki województwa i pomocowe, w zakresie wynikającym z odpowiednich przepisów.

9. Inicjowania działań promocyjnych.

5. W dniu ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ośrodku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

6. Warunki pracy:

Praca wykonywana w siedzibie ROPS w Zielonej Górze, przy komputerze i z dokumentacją oraz w terenie – teren województwa lubuskiego. Wymaga częstego osobistego i telefonicznego kontaktu wewnątrz instytucji i na zewnątrz.

7. Wykaz dokumentów wymaganych przy składaniu ofert:

1) CV - Curriculum Vitae – zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w  ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);

2)  oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej  lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

3)  oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do  czynności prawnych,

4)  oświadczenie kandydata o następującej treści: „oświadczam, że nie byłem/byłam skazany/a za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe ” (w przypadku wyboru, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego).

5)  kopie dyplomu, świadectwa dokumentującego wykształcenie,

6)  kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy,  zaświadczenia o zatrudnieniu),

7)  kopie innych zaświadczeń dokumentujących posiadane umiejętności, znajomość języków obcych,  ukończone kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.

8) klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy (załącznik do informacji o naborze).

Oświadczenia, składane przez kandydata oraz CV muszą być opatrzone jego podpisem.

 

8.  Termin i miejsce składania dokumentów:  

Dokumenty należy składać w terminie do dnia 05 kwietnia 2019 r. w zamkniętej kopercie z umieszczonym imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz z dopiskiem „nabór na stanowisko  Kierownika Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych

a)  osobiście w godzinach pracy ośrodka w sekretariacie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej
 w Zielonej Górze, w godzinach: pon. 8.00 -16.00, wt. – pt. 7.30 – 15.30

b)  lub listownie na adres (decyduje data stempla pocztowego):

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej

w Zielonej Górze

Al. Niepodległości 36

 65-042 Zielona Góra

 

Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

Oferty niekompletne i niespełniające wymogów oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zakwalifikowani kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Brak odpowiedzi jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem kandydata.

Zastrzegam sobie prawo do kontaktu z wybranymi kandydatami.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, a gdy do wyboru nie dojdzie, od zakończenia procedury naboru, zostanie upowszechniona informacja o wyniku naboru.

W sprawie naboru, informacji udziela telefonicznie Renata Mach pod nr tel. 68/ 32 31 880.

Listopad
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Multimedia